11/05/2014

En ommer....

Det er jo ikke alt der ryger gennem maskinen der bliver en succes, og jeg har lovet mig selv også at vise de ting frem som ikke er blevet så gode. Både for at lære af mine fejl, få gode råd og egentlig er det jo også bare en del af at være kreativ og have ideer i sit lille hoved.

Jeg har købt dette mønster fra stof og stil til en lang sommerkjole. Jeg har testsyet en version i stribet vicose jersey - og hold da fast der skal rettes til i mønstret for at det passer min (deforme, uharmoniske?) krop :)



Er ikke særlig tilfreds med resultatet, men denne gang magtede jeg ikke lige at sprætte op og starte forfra. Næste gang.... :)

Særligt overdelen er stor og hullet på ryggen og i ærmerne er alt for stor - og viser alt for meget frem hvis jeg løfter armene (you get the point right?) Og så skal den laves længere i benene.

Så denne version bliver nok kun brugt hjemme en varm dag over bikinien e.l.

Men så må jeg bare op på hesten igen - det skal nok blive godt... engang....

Dejlig søndag aften - og mors dag!

10 kommentarer:

  1. Hehe. Det kan være at hvis du laver den lidt kortere, at jeg så kan bruge den som knælang :-)

    SvarSlet
  2. Du kan jo prøve den når vi ses - og du er altså kun 2 cm højere end mig frøken;)

    SvarSlet
  3. Uhh kender det Og dejligt at du viser det frem alligevel. Jeg har lige syet en bluse, der skulle være let og sommerlig og i stedet nærmest minder om en grønlandsk anorak... Viser den i løbet af ugen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder interessant - den er jeg spændt på at se:)

      Slet
  4. Kan du ikke sy den ind i det øverste stykke (så du ikke flasher alt når du løfter armene)???

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det kan jeg sikkert godt - magtede det bare ikke lige i dennne omgang:)

      Slet
  5. Jeg synes nu idéen er rigtig god med den stribede jersey. Jeg er sikker på at den bliver et hit, når du får lavet tilpasningerne. Måske kan du anvende underdelen til en nederdel istedet?
    Jeg har også lavet min del af bommerter - de er uundgåelige, hvis man vil prøve nye ting undervejs.
    Jeg tror, jeg bliver nødt til at kopiere din fine raglansweater til min søn. Jeg har stadig en del tigerstof tilbage efter t-shirten jeg lavede, men ikke nok til en langærmet bluse, men farvekombinationen med den grå jersey er jo perfekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jo en del af processen tænker jeg.

      Slet
  6. Den virker da brugbar, men ja kan godt se armhul-problematikken *ha ha*

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikk? Det kan bare skabe så akavede situationer;)

      Slet