11/02/2014

Livstegn og 12 MoK

Jo jo jeg er her stadig - er bare under et stort arbejdspres for tiden, så det kreative og fritiden er minimal . Der er dog lys forude....
Jeg prøver dog virkelig lige at strikke 20-30 min hver aften inden jeg går i seng, lige for at cleare hovedet....

Jeg er i gang med en sweater til Knud - og er faktisk længere end billedet viser. Jeg er næsten færdig med ærme nr. 2 - men er løbet tør for brunt garn!!!!! Selvom jeg denne gang har tjekket strikkefasthed og bestilt hvad der stod i opskriften - og til gengæld er der mere 1 ngl. tilbage af hver af de to andre farver. Hvad sker der for det - det er virkelig irriterende! - og jeg forstår det slet ikke - jeg strikker sweateren i str. 2 år - men samme garnmængde som jeg har købt skal anvendes til str. 3/4 år. Det giver da ingen mening ! Er virkelig træt af det - nu skal jeg have fundet et brunt nøgle mere i samme indfarvning - håber butikken hvor jeg ha købt det stadig ligger inde med det.
Det er desværre ikke første gang det sker med en dropsopskrift - er som I nok kan fornemme lidt utilfreds.

Noget der til gengæld fik mig op med humøret igen er at jeg har vundet en give away hos Christina - det er første gang nogensinde jeg har vundet en give away:)

Jeg har været så heldig at vinde et mønster fra minikrea på et par smækbukser. Det glæder jeg mig rigtig meget til at prøve at sy!

4 kommentarer:

  1. Det lyder virkelig irriterende med det garn! Jeg kan dog aldrig får hverken strikke- eller hæklefasthed til at passe, så hvis jeg skal lave større ting, ved jeg aldrig, hvad jeg skal købe... ret irriterende. Jeg håber meget, at det lykkes for dig at finde det rigtige nøgle. Og tillykke med buksemønsteret - de ser virkelig fine ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Når du tester din strikke-/hæklefasthed med at gå op eller ned i pind/nål størrelse? Det kan jo være at strikker/hækler mere fast end den der har lavet opskriften? Jeg synes i hvert fald jeg kan mærke forskel fra designer til designer. Det med at garnmængden ikke passer har jeg kun været ude for med de gratis opskrifter fra drops :/

      Slet
  2. Mega irriterende! :o) satser på at du rette lot-nummer...
    Og så godt at du vandt hos Christina. Stort tillykke med det - glæder mig til at se et par færdige bukser - eller måske 2?
    Håber arbejdspresset snart normaliseres.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er SÅ irriterende - særligt når jeg kun mangler 3-4 omgange + lidt til mønster-delen.... Er nået dertil hvor jeg bare gerne vil have den færdig - også så Knud kan nå at bruge den inden det bliver for varmt - og inden han vokser ud af den....:)