23/02/2014

Fridage og quiltet sweater

Endelig, endelig har jeg lige haft et åndehul og dermed lidt ego-tid og tid ved symaskinen...
Åh hvor var det tiltrængt - jeg har syet flere ting både til mig selv og til Knud (flere indlæg følger:)

Jeg har længe haft denne sweater til Knud i tankerne, og nu har jeg endelig fået den ført ud i livet.



Der er fuld fart på, særligt når kameraet kommer frem...

 
 

Ipad'en hjælper på det der med at kunne sidde stille lidt til ære for fotografen....
 

Sweateren er syet af quiltet stof fra stof og stil og med imiteret læder pipping fra samme sted. Mønstret er fra minikrea.
- og jeg er faktisk blevet rigtig godt tilfreds med resultatet.

Jeg har også fået taget det mønster jeg vandt (yes!!! - heldige mig) hos Christina, jeg mangler bare lige at få sat knapper i.

Smækbukserne er blevet rigtig fine synes jeg - og et godt, "nemt at gå til" mønster. Men de gør sig helt bestemt bedst på - så må få sat knapperne i, og se om jeg kan få taget billeder af bukserne på den lille trold.




8 kommentarer:

  1. Sikke fine ting du har fået lavet. Du har da nået meget! Tak for sidst! Har allerede fået brugt noget af den pinke rib. Der kommer snart noget om det på bloggen...:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så hyggeligt at møde dig - er vildt misundelig på jeres tirsdagsklub! Glæder mig til at se hvad du får lavet af stoffet. Har allerede planer med de fine stoffer jeg fik af dig - nu skal de bare føres ud i livet:)

      Slet
  2. Hvor er den bare rigtig fin den trøje!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jani - er egentlig også meget godt tilfreds, og kunne måske godt finde på at lave en lignende til mig selv:)

      Slet
  3. Sikke nogle skønne sager du har fået kreeret. Lækker bluse og glæder mig til at se bukserne på :o)

    SvarSlet
  4. Tak Liv! Er din overlocker i øvrigt til at finde ud af? Overvejer MEGET snart at investere i en overlocker, men er lidt nervøs for om jeg overhovedet kan finde ud at bruge den...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde aldrig prøvet en overlocker før jeg købte min Bernina 850L (tror jeg den hedder). Måtte spørge forhandleren om de mest simple og grundlæggende ting. Han var heldigvis tålmodig :o)
      Men helt ærligt Tina, det er piece of cake! :o)

      Slet
  5. Som sagt er du velkommen i tirsdagsklubben. Jeg glæder mig også til at se hvad du får lavet i turkise nuancer:-) og ja, god ide m at lave noget til dig selv i den quiltede jersey, det tænkte jeg også på. Ang. overlocker intro kan jeg varmt anbefale Lene Press' kurser gennem FOF. Jeg har været på 1'eren og vil rigtig gerne på 2'eren! Hun er meget dygtig og det er bare en en eller to weekenddage så det er til at overskue!

    SvarSlet