08/11/2013

"Sy til din baby" - navnevimpler

Jeg er generelt tilfreds med Knud's værelse, men helt i mål er vi ikke endnu - værelset bærer stadig præg af meget praktik med puslebord, opbevaring af nødvendige ting som klapvogn, ekstrableer , flyverdragter, tøj som han er vokset fra  osv osv.

Men noget af det jeg er glad for på værelset er navnevimplerne som jeg syede til Knud mens han stadig var inde i maven ;)

Jeg har tidligere kort vist dem frem her, men I får lige flere billeder - for de kan vist godt tåle et gensyn...








(Stoffet er fra malika og rosa.)

Jeg lavede vimplerne ved blot at klippe en trekant ud og stryge vlies på bagsiden da jeg gerne ville have dem lidt stive i det. Derefter fandt jeg en skrifttype jeg kunne lide (i Word tror jeg nok) printede ud og klippede bogstaverne ud. De fik også vlies på bagsiden og blev sat fast på vimplerne med dobbeltklæbende tape og så zigzaggede jeg langs kanten af bogstaverne så tæt maskinen overhovedet kunne - dette gjorde jeg x 2. Tilsidst syede jeg skråbånd på - og voila et styks færdig navne vimpel.


Og så lige et enkelt billede af den lille ballademager fra i sommers da han bare var 7 måneder gammel... - og meget skaldet:)

3 kommentarer:

  1. Den er bare skøn! Og hvor er det fantastik, at du har en dejlig knægt med samme navn som min far. :)

    SvarSlet
  2. Årh skøn navne-vimpel. Og lækker krudtugle! : )

    SvarSlet