23/10/2013

Knæk cancer





Normalt skriver jeg på bloggen omkring den kreative del af mit liv, og om små hverdagssysler.

Nogen emner er dog så vigtige at de fortjener alt den opmærksomhed de overhovedet kan få - både stort og småt.

For pludselig kan den ramme os, canceren, på den ene eller anden måde. Den har også ramt mig! dog ikke mig selv, men min elskede mor. Min mor fik konstateret endetarmskræft i december 2007 og desværre var sygdommen allerede da meget udbredt, og der var ikke andet at gøre end at lindre og trøste - ingen mulighed for helbredelse. I april 2008 døde hun, 51 år gammel.

Tænk hvis vi sammen kan gøre en forskel, tænk hvis vi sammen kan hjælpes ad så denne forfærdelige sygdom ikke tager livet - eller i hvert fald livskvaliteten - fra så mange mennesker hvert år. Tænk hvis vi kan forhindre at forældre mister børn, børn mister forældre, søskende mister søskende  (...osv osv) til denne sygdom.

Er det ikke værd at forsøge?
Kan kun sige støt,støt,støt - på den ene eller anden måde.

Jeg støtter - gør du?

4 kommentarer:

  1. Ja, Jeg støtter også. Sygdommen(ene) er så udbredt at jeg tror vi alle kender mindst een der er ramt. Og hvor bliver det skønt dén dag, hvor Kræft er en sjælden sygdom! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror aldrig af kræft bliver en sjælden sygdom, desværre. Men jeg håber det bliver en sygdom som vi kan helbrede, eller i det mindste bliver en kronisk sygdom som man kan leve med.
      Jeg mener vi i hvert fald bliver nødt til at gøre et forsøg!

      Slet
  2. Dejligt at du støtter op om kræft delen.
    Det er en frygtelig sygdom og ingen ved hvad vej det kan gå.
    Det er en skøn blog du har med det sødeste nuttede børnetøj.
    Lige noget for mine børnebørn.
    Min unge smukke datter fik leukæmi og er igennem et langt sejt sygdomsforløb.
    For at aflede sine tanker har hun valgt at lave denne blog: "En verden af kunst"
    http://mariahoffbeck.blogspot.com her er hun kreativ også med kunst og så skriver hun lidt om sin leukæmi og vil gerne hjælpe andre med sygdom tæt inde på livet.
    Jeg føler for alle som må dette mareridt igennem.
    Tak for din støtte omkring cancer.
    Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina.
      Hvor er jeg ked af at høre din datter er syg. Jeg ved jo hvor frygteligt det er at stå på sidelinjen når en man elsker er syg, og kan kun forestille mig hvor ondt det må gøre når det er ens barn!!
      Jeg ønsker alt det bedste for dig, din datter og dine børnebørn.

      Kærlig hilsen Tina

      Slet