04/07/2013

Strikkeblog anbefalinger #1

Det er ikke meget krea-tid jeg har lige nu, og dermed ikke så meget spændende at vise frem:)

Som de fleste af jer nok kan regne ud udfra navnet på bloggen elsker jeg at strikke - jeg strikker bare meget sjældent tøj til mig selv - og det er der en grund til. Nu håber jeg ikke at jeg kommer til at fornærme nogen med mit udsagn, men jeg synes det er svært at finde gode strikkeopskrifter på tøj (især sweatre eller cardigans) som er lækre i designet og følger med tidens trends. De fleste er mega store uformelige tykke trøjer - og det er også fint nok - jeg kunne bare også godt tænke mig at strikke noget andet. Der er masser af lækkert strik i modebilledet, som ikke er tungt og koneagtigt synes jeg.
Opskrifterne på den slags mode strik er der sikkert et sted - men jeg gider ikke sidde i garnbutikken og bladre gennem endeløse stakker af magasiner og bøger for muligvis at finde en opskrift der kunne være noget.


Men igen er nettet min redning... Jeg er fornyligt faldet over særligt to inspirerende blogs som jeg vil dele med jer.

Den første er bloggen "The Dark Knit".

Kvinden bag bloggen er 28 år og fra Oslo. Bloggen er en dejlig blanding af inspiration fra diverse modehuse og bloggerens eget design.



"The Dark Knit is all about combining knitting and fashion" og  "TDK can serve as a great portal to finding great knitwear-design on the web. There is no question that there are too many boring blogs about knitting socks and baby-sweaters out there. TDK is all about inspiring the fashionistas with a desire to create their own pieces in the latest fashion."
(her kan man jo ikke undgå at føle sig lidt ramt af udsagnet om strikkeblog med babytøj og sokker;)


Tjek bloggen ud hvis du trænger til inspiration og lækkert strik!
 






 

 
 

 
 
 
 
(Alle billeder tilhører The Dark Knit)



Næste gang anbefaler jeg en anden inspirerende strikkeblog.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar