01/07/2013

Genbrug og upcycling

Christina med bloggen Carla og Krudtuglen har fået en smadder god ide, nemlig de næste 14 dage at sætte fokus på genbrug!

Christina skriver bl.a.... "fra den 1. til den 14. juli vil jeg have fokus på genbrug på min blog...det betyder at jeg hovedsagelig vil bruge genbrugsmaterialer til de ting jeg laver....det kan være at upcycle noget tøj jeg ikke længere får brugt, eller det kan være at sætte et møbel fra loppemarked eller genbrugsbutik i stand og naturligvis også at sy af genbrugt stof. Man må gerne tilføje nyt selvfølgelig, men min plan er at tilføje alle kreationer noget genbrug i de to uger. "


Christina opfordrer alle til at være med - og det er jeg selvfølgelig.

Jeg kunne godt bruge at fokusere lidt mere på genbrug, upcycling og bæredygtighed generelt (særligt kunne vi herhjemme godt blive bedre til det der med madspild - men det er en helt anden sag til en anden dag)

Mit første lille genbrugsprojekt - er småt og meget overskueligt.

Glas der tidligere har indeholdt babymos er nu blevet vasket, og har fået hæklet et etui (af restegarn selvfølgelig) og jeg tænker at bruge dem som lysestager eller vaser på bordet på altanen

 
(havde ellers håbet at kunne tage billeder på altanen i solskin, men vejrguderne er ikke rigtigt med mig)!
 
Et meget lille og overskueligt projekt må man sige, men man skal jo begynde et sted:)
Har ideer til større og sjovere projekter, men de bliver nok først udført sidst på ugen, da jeg lige nu kæmper med en sommer forkølelse oveni en 75 timers arbejdsuge!
 
Se meget mere om Christinas genbrugs-tema her
 
...og lige tilsidst hvis du vil se hvad jeg strikker på lige nu (som ikke er en del af genbrugstemaet), så kig forbi mig på Instagram, brugernavnet er msknit:)
 


1 kommentar:

  1. Hvor er de fede! Jeg har faktisk selv længe gået med tanken om at lave noget lignende. Har bare ikke lige fået taget mig sammen...

    SvarSlet