26/05/2013

Hverdagen truer

Imorgen starter jeg på arbejde igen - altså er min ca 8 mdr lange barsel slut.
En meget mærkelig følelse, at noget som føltes så lang tid ude i fremtiden er lige om lidt...

Inden jeg gik på barsel havde jeg en liste med ting jeg gerne ville nå inden jeg skulle på arbejde igen.

En del er nået, bl.a. strikke en del babytøj, komme i gang med at sy, prøvet at hækle...
En del nåede jeg ikke/ fik jeg ikke gjort fx. sorteret og ryddet på i papirerne på
kontoret, læst en masse skønlitteratur (har kun fået læst 1 af de 7 bøger jeg havde tænkt mig!)...

Selvom alle punkter ikke er krydset af, er det ikke noget der på nogen måde nager mig - for vigtigst af alt har jeg brugt en masse tid sammen med min dejlige søn, tid sammen bare os to, en tid som aldrig kommer igen. Jeg har virkelig prøvet at værdsætte det, at leve i nuet - og det har sørme ikke altid været nemt!

Nu er det farens tid til at tage over - det glæder mig at han har taget det valg også at tage barsel. Jeg tror det er en helt unik mulighed for "far og søn kvalitetstid" - jeg håber virkelig de kommer til at nyde tiden sammen. Men selvfølgelig gør de det.

Nå men nu truer den nye hverdag - jeg er spændt på, og glæder mig til at komme igang igen. Jeg er spændt på hvordan det bliver at undvære den lille fyr, spændt på hvordan vores hverdag kommer til at fungere især når faren også starter på arbejde - og spændt på om, og hvor meget tid jeg kan finde til det kreative.

Jeg har stadig en liste med kreative ting jeg gerne vil lave, bl.a vil jeg gerne lave en babyheldragt mere, flere babybuksr, meget mere strik, også til migselv, flere bagorganizers, cafepusletasker og så er jeg igang med at lave en barnets bog til Knud.

Jeg glæder mig til at komme igang med projekterne, og til at vise jer resultatet - jeg håber i fortsat vil læse med, også selvom der nok kommer til at gå lidt længere mellem indlæggene indtil jeg lige "lander på benene" igen.

Det blev et indlæg med meget tekst - tilgengæld var det forrige med mange billeder, så mon ikke det udjævner hinanden.

God søndag aften.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar