28/04/2013

Baby heldragt

Lad mig starte med at sige jeg har den bedste svigermor i verden - og samtidig er hun noget af en sy-ekspert, og må derfor stå model til lidt af hvert fra min side af.
Derfor svarede hun også ja uden betænkningstid da jeg spurgte om vi ikke kunne lave en sy-workshop da vi her i weekenden besøgte svigerforældrene i sommerhuset. Jeg er sikker på hun fortrød- i hvert fald en lille bitte smule:)

Jeg var faldet for et mønster til en heldragt til Knud, som jeg bare måtte prøve af. Mønsteret som sådan var der heller ikke de store ben i. Men jeg havde samtidig fået den geniale ide, at dragten skulle syes i velour - det kunne da ikke være sværere at sy i end stretch jersey - oh boy,  I was  wrong!!

Ih hvor det altså drillede - det er virkeligt et levende stof ! Det var tæt på at koste blod, sved og tårer at få den dragt færdig. Men færdig det blev den - efter mange timers arbejde (heldigvis var det jo i godt selskab og super hyggeligt).
Heldigvis er vi begge to bare SÅ tilfredse med resultatet - og det betaler sig virkelig at kæle for detaljen og blive ved til man er tilfreds....

Her er så billeder af processen og det færdige resultat....

Jeg starter ud...

Svigermor Birgit må tage over da lynlåsen skal syes i


Det færdige resultat 


(mønster og stof er fra stof 2000)
 
Jeg skal helt sikkert prøve mønstret igen - men det bliver ikke med velourstof!!

Hvad synes I? - og har i gode råd til velour?

PS. Da jeg har været i sommerhus hele weekenden har jeg endnu ikke fået pakken fra min hemmelige penneven (se mere her), men lover at lave et indlæg så snart jeg har pakken - og ihh hvor er jeg spændt:)
 

4 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin. Godt du har Birgit til at hjælpe dig med sådan noget (det ender nok med at jeg også bliver nødt til at tage ud og få hjælp af hende engang) :-)

    SvarSlet
  2. Fedt med den orange lynlås :-) og godt at det lykkedes til sidst...

    SvarSlet
  3. Fedt med den orange lynlås :-) og godt at det lykkedes til sidst...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også rigtig glad for det lykkedes! Synes også den neon orange lynlås passer godt til det grå stof. Har et eller andet med neon for tiden....;)

      Slet