18/03/2013

"All you knit is love..."

Mit første rigtige indlæg på bloggen... Sidder jo her nærmest med sommerfugle i maven.
Det første indlæg kommer selvfølgelig til at handle om mit hjertebarn - strik!

I går færdiggjorde jeg denne sweater til Knud. Den er inspireret af færøsk strik, og strikket ud fra en opskrift som jeg har købt her.


I den forbindelse vil jeg gerne dele et lille tip med jer, som jeg fornylig har lært. Efter man er færdig med at strikke, særligt mønsterstrik kan det godt virke lidt bulet, og uensartet. Dette løses nemt ved at placere det man har strikket mellem to våde håndklæder, og lade det ligger her natten over. Man kan evt. nåle det fast i det nederste håndklæde for at rette lidt på faconen.

 
 
Billedet ovenfor viser trøjen efter et par timer mellem håndklæderne. Ved ikke om man kan se forskellen på billederne, men den er tydelig at se og mærke i virkeligheden.
 
 

 
 
 



 

2 kommentarer:

  1. TILLYKKE og velkommen til blogland :)
    Hvor er den altså bare blevet flot. Knud bliver så lækker i den. Mon ikke du skulle sende et link til Lene, så hun kan se at du også er online og endda bruger hendes tip? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak søs - og tak for hjælpen. Sender selvfølgelig link til Lene.

      Slet